Gästbloggar - Nicholas

 Idag tänkte jag göra ett litet inlägg på min kära fästmös blogg.

 
 
Dagens inlägg kommer att handla om träning, en stor passion i mitt liv men som tyvärr har avtagit lite det senaste året. Däremot har jag kört igång igen och är inne på min femte vecka nu. 
Har genom åren varit otroligt aktiv med olika sorters träning men att gå till gymmet har alltid varit lite extra kul och mer motiverande för mig. När man packar sin gymbag, och har gjort klart för sig hur sitt upplägg på dagens gympass ska se ut, så börjar man ladda en positiv energi i form utav ett lugn som sedan blommar ut till en sorts aggression när man kör sina set på gymmet.
 
Har testat mig fram med en rad olika kosttillskott tillsammans med olika sorters dieter genom åren. Det som är en akilleshäl för mig är just dieten, dock har jag kommit fram till att en normal varierad kost med en del kosttillskott kombinerade är det bästa för mig. Det som alla vet när det gäller träning är kost och vila två andra viktiga faktorer som spelar in för bra resultat. Av många års egen erfarenhet så kan man likaväl skippa gymmet när man känner sig trött p.g.a. dålig sömn men däremot skadar inte en promenad på 30-40 minuter ute i det friska. Lågintensiv träning är minst lika viktigt att få in lite då och då, eller s.k. en aktiv vila som man även brukar säga.
 
De kosttillskott som jag brukar använda till min varierade kost är bland annat BCAA, i mitt fall använder jag det under träningspasset, och efter tar jag Whey Protein men detta tar jag även till mina mellanmål. De perioder som jag tränar extra hårt brukar jag även kombinera med Casein Protein på kvällarna. För den som inte har helt koll på skillnaden mellan Whey och Casein så är whey en mer snabbare protein där muskelproteinsyntesen ökar fortare vilket innebär att ny muskelmassa bildas fortare men däremot är Casein bättre att ta på kvällen eftersom du bland annat kommer att ha en längre period mellan ditt sista och första mål på morgonen. Alltså, Caseinet ger en bättre mättnadskänsla samtidigt som att det tar längre tid för kroppen att ta upp vilket innebär att muskelnedbrytningen minskar, i detta fall under natten.
 
Här är några produkter som jag använder mig utav, mycket prisvärda dessutom!
 
Den första är en bra BCAA som jag använder under gympasset, den andra är en billigare variant  utav BCAA som för mig är minst lika bra. Dock föredrar jag den första eftersom jag personligen tycker att smaken Pina Colada är otroligt god!
 
BCAA
AV BCAA 
SmartSupps BCAA 2:1:1
 
Whey 100 är ett bra alternativ för den som är laktosintolerant, en försumbar mängd utav laktos. Dessutom är det mindre kalorier i med lite mer protein i men Whey 80 fungerar minst lika bra - så länge man sköter sin kost ordentligt är det ingen skillnad enligt mig. 
 
Whey Protein
ON 100% Whey Gold Standard
Star Nutrition Whey-80
 
Casein Protein
ON 100% Casein Gold Standard
Star Nutrition Casein-80
 
Utöver dessa produkter använder jag även andra tillskott såsom vitaminer och mineraler samt omega 3&6 men det är inget jag tänker gå in på denna gången. 

 

Älskar mitt vardagsrum!

Jag gillar vitt blandat med mörkt och puderrosa detaljer och det är just så jag har jobbar i mitt vardagsrum. Vitt, vitt vitt, men mörk stor soffa från Mio, Ett gammalt handgjort bord som är omgjort. Mörk vin matta från Ellos, puderrosa mörkläggningsgardiner från Ellos och vit malm,byrå och tv bänk från Ikea, den stora lampan är även den ifrån ikea. 

Upper frächt och ljust!




Spara

Mrspicha.blogg.se

Välkommen till Pichas lilla krypin. Följ mitt liv via den här bloggen fylld av kärlek, familjeliv, mode, mat, inredning och mycket mer.

RSS 2.0